De där med låtar och vilken betydelse dom kan ha.

Tänkte på en sak.
Hur musik som man lyssnat på mycket under en viss tid kan få en att känna känslan som man hade just när man lyssnade på den låten, och hur man sedan blir påmind igen när man lyssnar på den under en annan tid.
Tänkte dela med mig utav några låtar som jag lyssnat på under dom senaste månaderna.

"Awolnation-sail"
-Frågade om en bra låt sådär precis när vi börjat prata han och jag.
Han sa att jag skulle lyssna på denhär låten.
I början avskydde jag den, tyckte inte alls om den,
men ju mer jag lyssnade på den desto bättre tyckte jag att den var.
Det blev sedan den låt jag lyssnade på varje gång jag gick till och från jobbet.

"Ed Sheeran- The A Team"
-Vi satt i bilen påväg till Stockholm dit jag skulle flytta för ett tag.
Hade han som fyllde hela mig med glädje bredvid mig,
så kom den här låten på radion och jag kunde inte göra annat än att gilla den.

"Alina Devecerski-flytta på dig"
-gillade den här låten direkt när jag hörde den.
Den spelades flitigt i mina lurar sista tiden jag bodde i Stockholm och jag var ute på mina långpromenader.
Det var vår och det kändes i hela kroppen, kunde inte låta bli att le lite för mig själv.
Jag kände mig lycklig och jag hade allt jag kunde önska mig.

"Warrior/Worrier"
-Började lyssna på denna.
Allt förändrades och det kändes bokstavligen som att hela världen rasade.
Jag kände mig ledsen, förvirrad, sårad, arg, världelös och sviken på samma gång.
Och där stog jag med tusen frågetecken utan någon förklaring.

"The Royal Teens-Shorts Shorts"
-Kan vara den fulaste låt jag någonsin hört, och den slogs bara på av en felstavning.
Sommar, sol och varma dagar.
Livet kändes inte helt perfekt men jag försökte ändå njuta av vännernas tillvaro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0